CCO 2004 | | 1. Intro, 2. Fugitif 1, 3. Nein, 4. Gehen, 5. Fugitif 2, 6. Attends, 7. Tucholskystr.34, 8. I Think He Was a Jounalist, 9. Hochbahn, 10. Walz 57
Trafi³a nam siê prawdziwa pere³ka. Swod jest projektem dwóch osób - zwi±zanego z labelem City-Centre Offices Olivera Doerella (nagra³ on wcze¶niej kilka singli i epek jako Dictaphone) i Stephana Wöhrmanna, z którym Doerell spotka³ siê ju¿ w roku 1991. Dopiero teraz jednak obaj postanowili nagraæ co¶ razem: Doerell zasiad³ wiêc do gitary i sto³u mikserskiego, Wöhrmann pola³ za¶ wszystko wspania³ymi partiami pianina i delikatnym pulsem ¿ywej perkusji. Efekt jest, to trzeba jasno powiedzieæ - pora¿aj±cy.
"Gehen" zaczyna uwodziæ ju¿ ok³adk± - pastelowym, miejskim krajobrazem, który zachêca nas do tytu³owego 'wybrania siê' na spacer. Muzycy z wielkim kunsztem buduj± kolejne przestrzenie, zmieniaj±c nastroje, dynamikê, têtno, uwodz±c flirtuj±cym z neo-klasyk± pianinem, w którym s³ychaæ trochê Harolda Budda, trochê Keitha Jarretta - graj±cy bardziej barwami i klimatem Wöhrmann nawi±zuje do tych s³ynnych pianistów, a elektroniczno-postrockowa produkcja sprawiaj±, i¿ umys³ s³uchacza z przyjemno¶ci± oddaje siê ca³ej p³ycie, nie bêd±c w stanie zaj±æ siê czym¶ innym. Ta p³yta nie jest kr±¿kiem graj±cym gdzie¶ w trakcie, "Gehen" zmusza do skupienia, choæ wydaje siê, ¿e ono przychodzi samo z siebie, w³a¶ciwie bez ¿adnego obowi±zku. Dawno nie s³ysza³em p³yty, która potrafi³aby tak okrêciæ sobie mnie wokó³.. kr±¿ka. Mo¿e dlatego, ¿e bardzo lubiê pianino? Mo¿e te¿ dlatego, ¿e tak sporo jest tutaj ¿ycia, ¿ywego grania - bas, gitara, perkusja, w koñcu 'prowadz±ce' pianino tylko lekko przys³oniête s± mgie³k± elektroniki, pozostaj± wiêc doskonale widoczne i wspania³e w odbiorze. Gdzie¶ w sieci znalaz³em tezê, ¿e ta p³yta mog³aby byæ ¶cie¿k± d¼wiêkow± dla filmów Théo Angelopoulosa czy 'naszego' Krzysztofa Kie¶lowskiego. I co¶ w tym chyba jest - kolejne sceny, ods³ony tej p³yty potrafi± byæ bardzo obrazo-twórcze, a ¶wietna szata graficzna albumu tylko to wra¿enie wzmacnia.
Lato konczy siê wiêc piêknie, "Gehen" doskonale wprowadzi nas we wczesno-jesienny nastrój, a do takich kawa³ków jak choæby porywaj±cy "Nein" bêdziemy wracaæ jeszcze przez wiele dni. Jednocze¶nie warto przyjrzeæ siê labelowi Cicy Centre Offices, dla którego gra równie¿ m.inn. Christian Kleine, i którego 'szefowie' zgodnie przyznaj±, ¿e "Gehen" jest dla CCO jednym z najwa¿niejszych i najlepszych albumów. Polecamy!
jman / nowamuzyka.prv.pl -- jman [24 listopada 2004]
ostatnie recenzje autora: - Stealpot - Mass Mess.AGE -- [2 sierpnia 2005] - Kraftwerk - Minimum Maximum -- [2 sierpnia 2005] - Boy Robot - Rotten Coctails -- [2 sierpnia 2005] - Claro Intelecto - Neurofibro -- [24 listopada 2004] - Kettel - Volleyed Iron -- [24 listopada 2004] wiêcej...
powrót do recenzji » |