¤ Unai - A Love Moderne ¤



Force Tracks 2006

1. Oh You and I, 2. Heart Is to the Left, 3. I Like Your Style, 4. Lucky Bastard, 5. Youngkiss, 6. Blissful Burden, 7. Steps to Heaven Are Steps to Me, 8. Modern Love, 9. Exit Wounds


I znw, po okresie przerwy, Achim Szepanski wraca do gry - tym razem uruchamiajc ponownie swe legendarne wytwrnie: Mille Plateaux, Force Inc. i Force Tracks. Ta ostatnia, zasyna z publikowania wysokiej jakoci micro-house'u, wyznaczanego pytami takich wykonawcw, jak Luomo, MRI, Crane A.K., Data 80, Benjamin Wild czy SCSI-9. Dzi, docza do tego grona Unai. Pod pseudonimem tym kryje si szwedzki producent - Erik Moller - ktry zdoby sobie ju spor popularno, nagrywajc pod wspomnianym szyldem, dla takich toczni, jak Raum...Music, Sub Static czy Nusond. Obecnie, Force Tracks, prezentuje jego drugi album - "A Love Moderne".
To idealny podkad do tanecznych harcw w modnych klubach tego lata. W warstwie rytmicznej dominuj tu mocne i masywne bity w stylu disco-house o rnorodnej motoryce: raz maj one dynamiczny charakter ("Oh You and I"), a kiedy indziej - spowolniony ("Heart Is to the Left"), czy wrcz hipnotyczny ("Youngkiss"). Wanym elementem tej muzyki s potne pochody basu - lekko przesterowane ("I Like Your Style"), ale zawsze energetyczne ("Lucky Bastard"), a czasem nawet melodyjne ("Blissful Burden"). W kreowaniu brzmienia pyty dominujc rol speniaj sniste partie syntezatorw - lekko drce, pocite na rwane akordy, czsto zdubowane, ukadajce si w pynce swoim rytmem kaskady chropowatych dwikw ("Steps to Heaven Are Steps to Me"). Nie brak tu oczywicie wokali - Moller piewa melodyjnie, momentami romantycznie i zmysowo, obrabiajc swj gos jedynie w niewielkim stopniu ("Exit Wounds"). Najmocniejszym punktem albumu jest tytuowa kompozycja - "Moderne Love": porywajcy tech-house w dubowej manierze, wyaniajcy si z ambientowej zawiesiny winylowych szumw i trzaskw.
Muzyce Unai niedaleko do twrczoci Luomo - obaj producenci pochodz ze Skandynawii i nagrywaj dla tej samej wytwrni. Muzyka Mollera ma jednak bardziej zwarty charakter, momentami bliski piosenkowej tradycji pop, cho podobnie, jak w przypadku twrczoci Vladislava Delaya, a emanuje gorcym erotyzmem i taneczn energi.

Pawe Gzyl / www.gaz-eta.vivo.pl

-- Pawel Gzyl [17 sierpnia 2006]



ostatnie recenzje autora:
Black Dog, The - Further Vexations -- [14 maja 2009]
Pendle Coven - Self Assessment -- [14 maja 2009]
Cabaret Voltaire - Kora! Kora! Kora! -- [13 maja 2009]
Point 7 - What? -- [13 maja 2009]
Aux 88 - Mad Scientist -- [13 maja 2009]
  wicej...

powrt do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciski - We ar…
Jan Grnfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Dce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wicej »

polecamy | wicej »

© 1996-2022 postindustry.org


wygenerowane w 0.011 s.