¤ Shorai - 40 Minutes into the Future ¤



Hands 2005

Ocena:
3

1. Machine Room Smells Better, 2. Gravitational Sequence Failure, 3. The Unknown Country, 4. Black Tide, 5. Voices from the Past, 6. Lentop, 7. e2prom@wanadoo.es, 8. Timewarp Song, 9. Buy Your Ignorance, 10. Tokio, Todo Lo Que Quiero


Za sterami Shorai stoi cz這wiek - Fernando Garcia. S這wo 'sho-rai' potencjalnemu Japo鎍zykowi nierozerwalnie kojarzy si z jego 'przysz這軼i'. Sk康 to zami這wanie Hiszpana do techniki, asymetrii, niejednoznaczno軼i oraz (nowoczesnej) architektury zintegrowanej z pot篹n natur, kt鏎e dominuj od wiek wiek闚 nie tylko w centrach ale i na peryferiach wielkich miast pot篹nych niegdy Samuraj闚? - doprawdy nie mam poj璚ia. Garcia niech皻nie m闚i o sobie i swojej tw鏎czo軼i. W jego przypadku nie sprawdza si powiedzenie: poka mi sw鎩 digipak, a powiem ci jakim jeste... muzykiem. Ok豉dki obydwu album闚, jak na Hands przysta這, utrzymane s w ciekawej, cho oszcz璠nej formie (szczeg鏊nie "Sounds Without Souls", 2003). Zreszt cz窷 audiowizualna tego kr捫ka, na kt鏎 z這篡 si wideoklip "Demolition Time Again" do wybitnych dzie r闚nie nie nale篡 (nie jestem zwolennikiem prezentowania golizny, szczeg鏊nie tej oble郾ej;-)).

Przy pomocy egzotycznego instrumentarium, muzycy rozkochani w kulturach Wschodu zwykli oddawa klimat Orientu pachn帷ego dywanami, ry瞠m, imbirem, daktylami, brzoskwiniami, powiewem ciep貫go wiatru, tudzie woni kwiatu bia貫j wi郾i. Shorai cho za wszelk cen uto窺amia si z kultur Nipponu nie si璕a po koto czy jushichi-gen, nie stosuje 'korzennego' szlifu, nie szuka inspiracji w Shinto. Jego muzyka 陰czy pozorn nieprzyst瘼no嗆 kawalkady po豉manych rytm闚 z dysharmoni sterylnych trzask闚 i przester闚; minimalizm pozbawiony dramatyzmu, z szerokim wachlarzem ch這dnych acz g喚bokich, basowych brzmie. Znaczy pozosta這 co z ducha poprzedniego wydawnictwa (kt鏎ego nazwa m闚i sama za siebie - "Sounds Without Souls" ;-)

Jednostka w wyniku nadmiernego obcowania z mediami, uto窺amia si z fikcj zatracaj帷 pierwiastek cz這wiecze雟twa. Obecno嗆 cz這wieka ogranicza si raptem do kilku samplowanych sentencji, przetransformowanych wycink闚 mowy, kt鏎e cz瘰to bywaj po prostu nieczytelne, zlewaj帷 si ze struktur d德i瘯u, b康 te b璠帷 jej integraln cz窷ci ("Voices from the Past"). Nie mniej jednak ca這嗆 pozostawia po sobie raczej pozytywne wra瞠nia. Gotowym nawet poleci "40 Minutes into the Future" mi這郾ikom electro-eksperymentalnej jazdy bez trzymanki spod znaku Punch Inc., Orphx i mo瞠 z pewn tak nie鄉ia這軼i YPY.

A zatem: A la bonne heure!

-- vigoslugbait [29 stycznia 2007]



ostatnie recenzje autora:
Keluar - Pangua -- [9 grudnia 2015]
Architect • Sonic Area • Hologram_ - We Are the Alchemists -- [9 grudnia 2015]
Covenant – Last Dance -- [12 czerwca 2013]
Slave Republic - Quest for Love -- [17 lutego 2013]
Depeche Mode - Heaven -- [4 lutego 2013]
  wi璚ej...

powr鏒 do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierci雟ki - We ar…
Jan Grnfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - D嶰e…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
Eric Hofbauer Quintet…
Dagshenma - Humane to…
MNL 9 - Morning Mystery
Przypadki Derniere Volonte
wi璚ej »

polecamy | wi璚ej »

© 1996-2018 postindustry.org


wygenerowane w 0.013 s.