¤ Point 7 - What? ¤



Toytronic.com 2009



1. Remember Now, 2. X Insert, 3. A Computer, 4. One Movie, 5. Bit Loop Eddie, 6. 15th of July, 7. Hacker IP, 8. Dna Conflict, 9. Ous, 10.1. Space Formula, 10.2. What?


Po czterech latach przerwy w dziaalnoci wydawniczej, powraca ceniona w pierwszej poowie obecnej dekady londyska wytwrnia Toytronic.

Jak pamitamy, zasyna ona z rozwijania formuy IDM, publikujc udane albumy takich wykonawcw, jak Multiplex, Gimmik, Ochre, czy Abfahrt Hinwil. Obecnie, szef toczni, Chris Cunningham, poowa wspomnianego duetu Abfahrt Hinwil, otwiera nowy rozdzia w katalogu Toytronic, wydajc swj solowy debiut pod szyldem Point 7.

Tytuowe pytanie - "What?" - to jakby bezczelna odzywka rzucana na odczepnego tym, ktrzy zarzuc brytyjskiej firmie, e mimo upywu piciu lat, jej muzyka nie zmienia si ani o jeden ton. Ale taka jest polityka repertuarowa Cunninghama - nadal chce on pozosta wierny klasycznemu IDM i jego album jest tego najlepszym przykadem.

W warstwie rytmicznej pyty mamy do czynienia z poamanymi strukturami, ktre tworz cikie uderzenia bitw, wsparte miarowo cykajcymi i chrzszczcymi efektami ("Space Formula"). Czasem Cunningham nadaje im metaliczne, niemal industrialne brzmienie ("Bit Loop Eddie"), a kiedy indziej szlifuje je na prawie hiphopow ("Hacker IP"), czy drum'n'bassow ("DNA Conflict") mod.

Pomidzy tymi abstrakcyjnymi rytmami, przelewaj si wielobarwne pasae klawiszy. Brytyjski producent siga tu po podniose dwiki o kocielnym brzmieniu ("Remember Now"), strzeliste partie tchnce lodowatym oddechem ("X Insert"), czy stylizowane na ludzkie gosy syntetyczne zapiewy ("One Movie"). Gdzieniegdzie trafiaj si wywiedzione z tradycji rave zawodzce i buczce basy ("X Insert") lub orkiestrowe wejcia ("DNA Conflict"), przewalajce si na statycznych tach o ambientowym sznycie ("15th of July").

Wbrew temu, co mona by sdzi, jest tu jedna nowinka - utwr "Ous", czyli motoryczne techno o mrocznym brzmieniu, tworzonym przez chmurne pasae syntezatorw, zza ktrych dobiegaj grone pohukiwania, przypominajce zowieszczy miech hien. Zadziwiajco dobre to nagranie - znak, e Cunningham wietnie by si sprawdzi w estetyce bliskiej dokonaniom artystw zwizanych z Modern Love.

Wszyscy, ktrzy stsknili si za solidnym IDM-em, powinni sign po ten album. Znajd na nim to, co lubi najbardziej. A nawet co ponadto.

Pawe Gzyl / www.nowamuzyka.pl

-- Pawel Gzyl [13 maja 2009]


Point 7 - Hacker Ip



ostatnie recenzje autora:
Black Dog, The - Further Vexations -- [14 maja 2009]
Pendle Coven - Self Assessment -- [14 maja 2009]
Cabaret Voltaire - Kora! Kora! Kora! -- [13 maja 2009]
Aux 88 - Mad Scientist -- [13 maja 2009]
Telefon Tel Aviv - Immolate Yourself -- [29 stycznia 2009]
  wicej...

powrt do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciski - We ar…
Jan Grnfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Dce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wicej »

polecamy | wicej »

© 1996-2022 postindustry.org


wygenerowane w 0.012 s.