1. Temporarius Delerium, 2. Peripheral Movement, 3. Instar One, 4. Watching From Here, 5. In the Far, 6. Of Those Great Walls, 7. Instar Two, 8. The Source (album edit), 9. Fluorescence, 10. Breaking Down, 11. The Gesture, 12. Gap-Toothed Martyr, 13. Look But Never Touch
Hymen wydaje w tym roku drugiego w swoich barwach longplaya Tonikom. I nie by³oby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, i¿ jest to wreszcie produkt na poziomie godnym napisania kilku o nim warto¶ciowych s³ów. Nowojorska producentka Rachel Maloney mo¿na by rzec, z p³yty na p³ytê staje siê coraz bardziej w swoim postêpowaniu poci±gaj±ca. Wreszcie sporz±dzi³a album, któremu pomimo jego szerokich preferencji stylistycznych trudno zarzuciæ tzw. zagubienie twórcze. Kiedy jedni fabrykuj± mikstury md³e, do natychmiastowego zapomnienia, wys³uguj±c siê autopsyjnymi, i¶cie traumatycznie wyimaginowanymi obrazami, panna Tonikom bez zbêdnych fraz preparuje struktury mgliste, uwêdzone wielkomiejskim smogiem ró¿nicuj±c je tkankami misternie utkanymi z nieznacznie zniekszta³conych rytmów. Tak zaaran¿owane ¶rodowisko okrasza d¼wiêkami typowymi dla nowej elektroniki i bio-industrialu, stosuj±c fantastyczne t³a i melodyjne wyziewy. Kreuje nastrój mroczny, charakterystyczny dla tej niemieckiej wytwórni, pod której skrzyd³ami nagrywaj± m.in. Beefcake, Somatic Responses, Architect czy Detritus. Davidowi Dando-Moore'owi (z Detritus w³a¶nie) przypisywano zdolno¶æ modelowego wykorzystywania teatralno¶ci i dramaturgii w muzyce z pogranicza m.in. ambient, d'n'b i breakbeat. Dlaczego, mimo i¿ to p³yty z go³a odmienne, i w tym przypadku nie mog³oby byæ podobnie?
"The Sniper&'s Veil" kapitalnie sprawuje siê w podró¿y niby jeszcze pó¼no wieczornej a ju¿ wczesno porannej. Warte po¶wiêconego czasu.