1. In This Light & On This Evenning, 2. Bricks & Mortar, 3. Papillon, 4. You Don't Know Love, 5. The Big Exit, 6. The Boxer, 7. Like Treasure, 8. Eat Raw Meat = Blood Drool, 9. Walk the Fleet Road
Cuttings II (CD 2 deluxe edition): 1. This House Is Full of Noise, 2. I Want a Forest, 3. A Life as a Ghost, 4. Human, 5. For the Money
Styl Editors by³ dla mnie kwintesencj± s³owa indie, którym labeluje siê od pewnego czasu wszystko to, co nie ma do¶æ wyrazu aby zas³u¿yæ na jaki¶ sensowny epitet. Mo¿e nie po¶wiêci³em im dostatecznie du¿o czasu ale jedna p³yta (czyli po³owa dyskografii) i kilkadziesi±t minut gapienia siê na nich na scenie, pozwoli³o mi z czystym sumieniem zasun±æ za nimi wieko trumny. A¿ którego¶ dnia powrócili z tym swoim "Papillonem". Co by nie mówiæ, kawa³ek ma powera (kicks like a sleep twitch ;-)) i jak rzeczony motyl leci lekko i swobodnie. Nawet ten horrendalnie tandetny refren w koñcu prze³kn±³em. Gitara wreszcie przesta³a przeszkadzaæ i ch³opcy zamiast na si³ê doklejaæ do tych swoich s³odkich melodii bli¼niacze riffy, wymienili struny na syntezatory. Zapewne zas³uga w tym producenta Marka Ellisa, ale faktem jest, ¿e syntetyczne tekstury s± bardzo mocn± stron± nowego brzmienia Editors. Po kilku przes³uchaniach wci±¿ mam w g³owie podzia³ na "Papillon" i 'ca³± resztê', to jednak tej reszty te¿ mi³o siê s³ucha i kto wie czy lada dzieñ nie zaczn± siê z niej wy³aniaæ coraz to ja¶niejsze kszta³ty. Do tego mam wra¿enie, ¿e wokal przeszed³ metamorfozê. To tylko wra¿enie ale nie umiem wyja¶niæ czemu teraz mnie ju¿ tak bardzo nie dra¿ni. Mo¿e to tylko kwestia produkcji.
Je¿eli jeste¶ kobiet± to polecam, je¶li mê¿czyzn± to nie odradzam.