¤ Paramus ¤

Paramus to wenezuelski projekt, wykonujcy instrumentalny neofolk, inspirowany przede wszystkim andyjsk przyrod. Jak dotd Paramus wyda trzy albumy - "Twilight Of The Beauty", "Last Evenings On Earth" i "A Journey Into The Momoy's World", wypenione akustyczn, gitarow muzyk, budujc tajemniczy, oniryczny nastrj. Z muzyk zespou mona zapozna si na oficjalnym profilu MySpace: http://www.myspace.com/paramusvzla

Na pytania ATW odpowiada Alonso Andrea de Ledesma:

Czym waciwie jest Paramus? Zespoem czy projektem jednej osoby? Dlaczego wanie taka nazwa?

Paramus to idea wyrosa z przypadku, z „jam sessions”, ktre przerodziy si w projekt muzyczny. Paramus to aciskie tumaczenie sowa „pramo”, czyli “opuszczonego obszaru”. Takie miejsca s w wysokich grach, pomidzy grn granic lasw (okoo 3000 metrw nad poziomem morza), a lini wiecznego niegu (ok. 5000 m. n.p.m.). Ten ekosystem jest typowy dla wenezuelskich Andw, piknych gr.
Tak, jest to jednoosobowy projekt, ale wsppracuj z paroma znajomymi.

O Paramus (i twoim profilu MySpace) dowiedziaem si od Nuevo Ideal Nacional – militarno-industrialnego zespou z Wenezueli. Czy ich znasz? Co sdzisz o ich muzyce (ktra jest do odmienna od twojej)?

Oczywicie, mamy wsplne idee i gusta, gdy chodzi o muzyk, no i tak samo prawdziwie kochamy przyrod, razem trenowalimy wspinaczk grsk, yjemy w tych samych grach. Co do muzyki, to s pionierami w naszym kraju, ale oczywicie naszymi towarzyszami, wic moja opinia nie jest obiektywna :-)

Macie na MySpace wielu znajomych z krgw “neofolkowo-militarnych”, rwnie Heraclito z Nuevo Ideal Nacional opisa wasz muzyk jako “neofolk / instrumental / acoustic”. Myl jednak, e Twoja muzyka jest bardzo specyficzna i e nie jest to typowy neofolk (w stylu Forseti, Changes, Sol Invictus, Darkwood etc.). Przypomina mi niektre albumy Current 93 (jak „Of Ruine Or Some Blazzing Starre” czy „Thunder Perfect Mind”), a take wspczesn muzyk powan…

Bardzo ci dzikuj za wietny komentarz, aczkolwiek sdz, e jestemy wielbicielami muzyki klasycznej, black metalu i neofolku – sdz, e moje inspiracje pochodz stamtd i wyraam je w muzyce. Po prostu graj melodie i komponuj albo dekomponuj pomysy, ktre nagrywasz. By moe masz racj w tym, e nasz dwik jest bardzo szczeglny, ale jest on mocno oparty na tym, co na nas wpywa. Wrd tego jest midzy innymi wenezuelska muzyka gitarowa i jeden z najwikszych artystw, Alirio Diaz, mistrz wenezuelskiej gitary.

Czy uwaasz, e istnieje jaka odrbna poudniowo-amerykaska scena neofolk / ambient / martial?

Tak – myl, e scena ma tutaj, w Poudniowej Ameryce, szczeglny charakter, ale niewystarczajco odmienny od sceny w innych czciach wiata. Niemniej jest duo rnorodnoci, zwaszcza wrd wielu poudniowo-amerykaskich podziemnych grup o bardzo specyficznym brzmieniu.

Czy inspiruje Ci poudniowo-amerykaski folklor, mitologia pre-kolumbijska i historia Twojego kraju?

Waciwie to niezbyt. Wiele naszych inspiracji przekracza daty historyczne, poniewa pochodz z faktw i wiecznych prawd takich jak pikno natury – gdy tracisz oddech na krawdzi otchani, ponad budzcymi respekt grami. Co wicej, nie ma czego takiego jak „pre-kolumbijska Wenezuela”. Wenezuela tak naprawd opiera si na odkryciu Ameryki, wczeniej bya tu tylko dzicz i odizolowane od siebie plemiona.

Wydaje si, e wielki wpyw na ciebie wywiera natura – gry, lasy, jeziora etc. Czy mgby powiedzie nam wicej o tym aspekcie? Kto jest autorem tych piknych fotografii doczonych do „Last Evenings On Earth”? Gdzie je wykonano?

Wszystkie zdjcia s skutkiem wypraw, ktre odbywaem z moimi towarzyszami i wszystkie zrobione zostay na wenezuelskich „pramos” – w moim miecie i innych miastach Andw. Te z albumu o ktrym mwisz pochodz z „La Tete de Niquitao”, piknego miejsca, ktrego szczyt jest 4000 m. n.p.m. w stanie Trujillo w Wenezueli.

Co sdzisz o Hiszpanii, hiszpaskiej kulturze, idei “Hispanidad”? Czy obecnie istnieje jaka wi kulturowa pomidzy Hiszpani, a Wenezuel?

Wenezuela ma zoon histori, ktra w duym stopniu zniszczya narodow tosamo. Jest ofiar starcia pomidzy imperiami – angielskim, francuskim i hiszpaskim, zostaa zredukowana do obszaru republiki, czego w rodzaju nieudanego experymentu spoecznego. Wenezuela jest kreacj idei Imperium Hiszpaskiego, std jej tosamo to „Hispanidad”, ale wraz z osigniciem niepodlegoci uleglimy wpywom francuskim, aby teraz sta si kiepsk kopi wiata anglo-saskiego. Jestemy spoeczestwem bez narodowej tosamoci, marionetkami „amerykaskiego stylu ycia”. Zdrowe regiony kraju to te, ktre zachoway zwizki ze sowem „criollo” (kreol) i Hispanidad, jak na przykad Andy.

Obecnie twoja muzyka jest cakiem instrumentalna. Czy w przyszoci planujesz uycie jakich wokali?

By moe… Kusio mnie to, ale wszystko jeszcze si okae...

Czy odbyway si jakie koncerty Paramus? A jeli nie, to czy bd jakie w przyszoci?

Nie, ale byoby to interesujce, poniewa kada piosenka Paramus w istocie powstaje podczas "jam session" na ywo, jednak zagranie tego w formie koncertu byoby do trudne.

Nagrae materia “A Journey Into The Momoy’s World”. Opowiedz nam co wicej o “momoys”.

„Momoys” to co, co mona okreli jako „ustn tradycj” mego ludu. Mj dziadek opowiada mi o nich, gdy byem dzieckiem i poniewa mnie zaciekawiy, to postanowiem temu ustnemu przekazowi powici dzieo muzyczne. Ludzie w Andach s otoczeni przyrod, wic jest spory wybr legend. „Momoys” to istoty, ktre yj w „paramos” i zasadniczo s duchami ochronnymi przyrody. Wiele cech dziel z europejskimi gnomami.

Czy inspiruje ci literatura? By moe poezja…?

Tak, poezja Knuta Hamsuna i powieci w peni powicone yciu w lasach i w otoczeniu przyrody, a take poezja Miguela Serrano.

Czy twoja muzyka spotkaa si z jakim oddwikiem w Wenezueli lub na wiecie?

O dziwo tak, mielimy doskonay odzew. Ludzie byli bardzo zainteresowani naszymi dokonaniami muzycznymi i doceniamy to, doceniamy take ten wywiad i bardzo ci dzikujemy.

Jakie s twoje, wasze najblisze plany muzyczne na przyszo?

Mam wiele muzycznych pomysw na przyszo, ale obecnie nie s jeszcze zbyt klarowne. Zasadniczo bd w dalszym cigu rozwija si i zdobywa dowiadczenie, szukajc utraconej tosamoci. Bd prbowa tworzy idee i tumaczy je na muzyk.

Bardzo dzikuj!
Alonso Andrea de Ledesma, PARAMUS, Wenezuela.

-- Adam T. Witczak [17 stycznia 2011]



ostatnie wywiady autora:
Interview with Harry from Audio Gourmet -- [20 lutego 2016]
John Gore / 'kirchenkampf' / Oratory of Divine Love -- [24 marca 2013]
John Gore / 'kirchenkampf' / Oratory of Divine Love -- [24 marca 2013]
Ludola - uani z fantazj -- [10 grudnia 2012]
Panic Bedroom -- [25 sierpnia 2012]
  wicej...

powrt do wywiadw »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciski - We ar…
Jan Grnfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Dce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wicej »

polecamy | wicej »

© 1996-2022 postindustry.org


wygenerowane w 0.007 s.