1. Hearts & Minds, 2. For Fun, 3. Control I'm Here, 4. Captivate, 5. TWA, 6. Blood Money, 7. Shame, 8. Drive, 9. Without Belief, 10. K.I.A. (pk mix), 11. Control I'm Here (s.d.i. mix), 12. Without Belief (instrumental)
Zniknê³a agresja (przynajmniej ta 'szczeniacka';-), zniknê³o monotonne powtarzanie zbitek s³ów, zamiast tego pojawi³y siê 4-minutowe utwory ze zwrotk± i refrenem, które zaczê³y go¶ciæ w MTV, radiu. W porównaniu do "That Total Age" to "Belief" jest chwilami bardzo "popowy", niew±tpliwie wp³yw na takie, a nie inne brzmienie mia³a osoba producenta - Flood znany ze wspó³pracy m.in. z Depeche Mode. To jednak wci±¿ doskona³y (mo¿e z³e s³owo, lepsze bêdzie: bardzo dobry) Nitzer w osobie Doug'a i Bon'a. Rewelacyjne wydane równie¿ jako single hity - "Control I'm Here" ('klasyk' i nr 1 na albumie), "Hearts & Minds" i "Shame" wybijaj± siê na pierwszy plan. Zosta³y wybrane idealnie do promocji albumu, oddaj±ce najbardziej taneczny klimat "Belief". To wci±¿ 'muzyka dla cia³a' bardziej ni¿ 'dla duszy'. To granie wyró¿niaj±ce Anglików od innych zespo³ów do dzi¶, swoiste brzmienie syntezatorów i kapitalnego wokalu (ju¿ nie tylko krzyczymy, wzdychamy, Douglas tu ¶piewa:-). "Belief" jednak nie robi takie 'spustoszenia w mózgu' swoim ³omotem jak to robi³o "That Total Age", ma zdecydowanie bardziej klubowy charakter.
Poza wspomnianymi ju¿ trzema singlowymi kawa³kami do moich ulubionych nale¿±: eksperymentalny jak na Nitzer Ebb, industrialny "TWA", brutalny "Blood Money" i taneczny, podrywaj±cy nogi do skakania "K.I.A" ('ach, ach, och, och', za to uwielbiam Nitzer;-). Zarzut: "For Fun", "Captivate", "Without Belief" - to wszystko dobre utwory jednak zlepiaj±ce siê w ca³o¶æ, zbyt podobne do siebie. Cale szczê¶cie na "Showtime" i "Ebbhead" ju¿ do tego nie dochodzi³o ("Big Hit" to oddzielna historia:-). Lubiê tej p³yty pos³uchaæ, ale chwilami jest zbyt 'dopieszczona'.