¤ Ante Bellum ¤

Ante Bellum to projekt Gerardo Medinilli z Meksyku. Pierwszy album - "Siglo XIX" - wydany zosta³ przez netlabel La Caverne Du Dragon, drugi natomiast jako CD-R w niemieckim wydawnictwie SkullLine. Ante Bellum wykonuje muzykê neoklasyczn± z silnym akcentem militarnym i o tematyce historycznej.

MySpace:
http://myspace.com/antebellummx

Youtube:

1914 - http://www.youtube.com/watch?v=UPDW7Sz7iU8
Preludio - http://www.youtube.com/watch?v=vrp1n6zfHi0&feature=related
La Ultima Defensa - http://www.youtube.com/watch?v=w3vpF6oNpMU&feature=related
Patria Profanada - http://www.youtube.com/watch?v=N1kEj5iC6S8&feature=related

Pytania zadawa³ ATW.

Kiedy po raz pierwszy zetkn±³e¶ siê ze scen± “militarno-industrialn±” / “neoklasyczn±” / “neofolkow±”? Czy jest ona popularna w mexykañskim podziemiu?

Z muzyk± militarno-industrialn± zapozna³ mnie jakie¶ 4 lub 5 lat temu mój bardzo dobry przyjaciel, ale neoklasyczn± i neofolkow± zna³em wcze¶niej. W mie¶cie, w który mieszkam, scena jest bardzo uboga, nie ma tu projektów industrialnych i ¿adnego wsparcia, w moim kraju to nie jest muzyka tak popularna jak black metal, death metal, EBM czy gotyk. My¶lê jednak, ¿e istniej± jakie¶ „pre-hiszpañskie” zespo³y folkowe, kilka projektów martial industrial, grupy experymentalne i parê kapel graj±cych folk w stylu europejskim oraz ¿e s± ludzie, którzy okazuj± zainteresowanie i poparcie dla takiej sceny i muzyki.

Kiedy powo³a³e¶ do ¿ycia swój projekt i czemu wybra³e¶ tak± nazwê?

Poniewa¿ chodzi³o o tworzenie ró¿nych d¼wiêków i muzyki, to zacz±³em experymentowaæ z ha³asami i brzmieniami takimi jak marsze wojskowe i ambientalne t³a, bez pozostawania w odniesieniu do innych kapel.
Nazwa pochodzi z wyra¿enia „status quo ante bellum”. Nie chcia³em nazwy anglojêzycznej, pragn±³em zbli¿yæ siê bardziej do epoki w której losem wielu by³a konfrontacja odmiennych idea³ów. Próbowa³em kilku nazw w jêzyku hiszpañskim, ale uczciwie mówi±c – nie znalaz³em odpowiedniej.

Jakiego sprzêtu u¿ywasz do tworzenia d¼wiêków?

D¼wiêk powstawa³ za pomoc± oprogramowania i paru sampli. Nie mam do¶æ materia³u, by uczyniæ go rzeczywistym czy graæ na ¿ywo, jak mówi³em wcze¶niej, nie ma tu ludzi odpowiednich do tego, w przeciwnym razie chcia³bym robiæ mnóstwo rzeczy i wiele muzyki.

Czy s³uchasz europejskiej muzyki klasycznej? Jest to dla ciebie ¼ród³o inspiracji?

Tak, kiedy by³em m³odszy, s³ucha³em trochê dzie³ klasycznej muzyki europejskiej, wiêc teraz gram na paru instrumentach, jak gitara, fortepian, bas, flet etc.
Mogê powiedzieæ, ¿e by³a to du¿a inspiracja.

Twoja muzyka ¶ci¶le zwi±zana jest z histori± twojej Ojczyzny, z pamiêtnymi wojnami, bitwami i rewolucjami. Czy to bêdzie sta³y kierunek dla Ante Bellum, czy mo¿e interesuj± ciê tak¿e inne tematy?

Moim zamiarem by³o odnie¶æ siê do historii, do okresów w których ludzie byli patriotyczni – to co¶, co obecnie jest zapomniane.
Zwyciêstwa, pora¿ki, wielkie bitwy, niepokoje, krzywdy – niektóre to rany nigdy w moim kraju nie uleczone. Zdecydowa³em, by moja muzyka przypomina³a o tym, gdzie jestem i gdzie jeste¶my.
W przysz³o¶ci bêdê my¶la³ o pewnych innych tematach, ale na razie jeszcze nie.

Proszê, powiedz nam co¶ o swoich albumach “Siglo XIX” oraz “Sacrificio Y Victoria”. Jakie s± g³ówne ró¿nice miêdzy nimi? Czy s±dzisz, ¿e drugi album Ante Bellum jest lepszy lub bardziej dojrza³y ni¿ debiut?

Pierwszy album jest oparty na historii Meksyku w XIX wieku, od uzykania niepodleg³o¶ci do koñca stulecia, dotyczy bardziej pewnych faktów, na przyk³ad bitew. W moim kraju by³o to nieomal ca³e stulecie wojen i chaosu, odnosz± siê do tego nazwy utworów. My¶lê, ¿e drugi album, „Sacrificio Y Victoria”, jest bardziej dojrza³y, zawiera bardziej z³o¿one i melodyjne motywy, brzmi agresywniej (a czasem spokojnie). Zawsze chcia³em graæ harmonijnie i my¶lê, ¿e jest to oddane na drugiej p³ycie. My¶lê, ¿e oba materia³y s± dobre, ka¿dy oceni, który jest lepszy.

Dlaczego napisa³e¶ utwór o Batalionie ¦wiêtego Patryka? W istocie, przeczyta³em o nich w³a¶nie po wys³uchaniu twojej kompozycji z „Siglo XIX” i jest to bardzo interesuj±ca historia. Czy my¶lisz, ¿e wspó³cze¶ni Meksykanie pamiêtaj± tych irlandzkich ¿o³nierzy?

Kocham tê historiê. To co¶, o czym wpierw przeczyta³em w ksi±¿ce i temat, który bardzo lubiê.
Utwór „San Patricio Battalion” to ho³d, dedykacja dla tych irlandzkich cudzoziemców, którzy po¶wiêcili swe ¿ycia w wojnie roku 1846. To co¶, o czym wielu nie wie, mo¿e nawet nigdy nie s³yszeli o tym. Utwór jest po to, by o tym przypomnieæ.

Bez w±tpienia jednym z najbardziej tragicznych wydarzeñ w historii Meksyku by³a “Wojna Cristeros” (1926-1929). Czy jeste¶ zainteresowany tym okresem? Planujesz nagraæ jakie¶ kompozycje na temat „cristeros”?

Mam w planach powiedzieæ co¶ na temat tego epizodu. Dwa albumy bazuj± na okresie 1810-1870, ale pracujê nad czym¶ nowym, co tyczyæ siê bêdzie okresu 1910-1930, czasów Rewolucji Meksykañskiej, wojny cristeros i innych wydarzeñ. Ale my¶lê, ¿e bêdê pracowa³ nad tym do roku 2011.

Czy gra³e¶ na ¿ywo jako Ante Bellum?

Nie, jeszcze nie. Potrzebujê ludzi i sprzêtu do tego, ale gdybym to mia³ – wówczas chêtnie bym zagra³.

Czy masz jakie¶ poboczne projekty muzyczne? Grasz w jakich¶ kapelach?

Mam jeden projekt, Xe[no]fobia, to techno industrial. Czasem gra³em z przyjació³mi w miejscowych zespo³ach metalowych.

Swój pierwszy album wyda³e¶ w netlabelu La Caverne Du Dragon, ale „Sacrificio Y Victoria” wydane zosta³o na CD-R przez SkullLine. Która forma rozpowszechniania muzyki jest lepsza wed³ug ciebie? Co s±dzisz o mp3, torrentach i blogach z albumami muzycznymi?

Prawda jest taka, ¿e tworzê muzykê po to, by jej s³uchano – dla siebie, dla moich przyjació³ i tych, którzy lubi± ten gatunek. Podoba mi siê, gdy ludzie lubi± moj± muzykê.
Torrenty, mp3 i blogi, jakie by nie by³y, to je¶li rozpowszechniaj± muzykê – nie ma problemu. My¶lê, ¿e dla innych muzyków to co¶ z³ego, rodzaj piractwa.

Czy s± w Meksyku jakie¶ interesuj±ce projekty militarne i neofolkowe? Czy znasz jakie¶ grupy, projekty, kompozytorów z Polski?

W Meksyku znam tylko projekt Centauro del Norte, s± z Pueblo.
Z Polski znam Across The Rubicon, Ghosts of Breslau, Krêpulca.

Dziêkujê za wywiad i pytania!

-- Adam T. Witczak [3 grudnia 2010]



ostatnie wywiady autora:
Interview with Harry from Audio Gourmet -- [20 lutego 2016]
John Gore / 'kirchenkampf' / Oratory of Divine Love -- [24 marca 2013]
John Gore / 'kirchenkampf' / Oratory of Divine Love -- [24 marca 2013]
Ludola - u³ani z fantazj± -- [10 grudnia 2012]
Panic Bedroom -- [25 sierpnia 2012]
  wiêcej...

powrót do wywiadów »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciñski - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wiêcej »

Polecamy: newforces: harsh noise/experimental sound label | wiêcej »

Polecane-satatuhatta: Label focusing on harsh noise and experimental sounds | wiêcej »

polecamy | wiêcej »

© 1996-2024 postindustry.org


wygenerowane w 0.014 s.