¤ Thurston Moore - Psychic Hearts ¤



David Geffen Company 1995

1. Queen Bee and Her Pals, 2. Ono Soul, 3. Psychic Hearts, 4. Pretty Bad, 5. Patti Smith Math Scratch, 6. Blues from Beyond the Grave, 7. See-Through Playmate, 8. Hang Out, 9. Feathers, 10. Tranquilizer, 11. Staring Statues, 12. Cindy (rotten tanx), 13. Cherry's Blues, 14. Female Cop, 15. Elegy for All the Dead Rock Stars


Kady czonek Sonic Youth oprcz zaangaowania w macierzystym zespole ma na koncie kolaboracje z innymi muzykami bd te solowe projekty. Wrd tych drugich przejaww artystycznej podnoci dominuj formy zbyt radykalne aby wyda je pod szyldem Sonic Youth. Abstrahujc od eksperymentw Lee Ranaldo, ktre znajduj uznanie tylko u najbardziej wytrwaych fanw noise'u, stojcy po drugiej stronie nieokrzesany, rockowy haas Free Kitten jest nazbyt niewybredny na Sonic Youth. Tymczasem Thurston Moore poszed w zupenie innym kierunku nagrywajc album zawierajcy materia bardziej przystpny od najagodniejszych pyt w dyskografii SY (poza ostatnim "Murray Street", ktry ukaza si po siedmiu latach od wydania "Psychic Hearts"). Nie ma to raczej zwizku z chci zarobienia paru groszy. Po prostu gitarzysta i wokalista Sonic Youth da wreszcie upust swoim fascynacjom punk rockiem z The Ramones na czele. Wyszukany styl rodzimego bandu nie dawa ku temu okazji.

Chocia w przypadku niesfornego "Patti Smith Math Scratch" sycha analogie do szyderczego "Master-Dik" nie mamy kolejnych muzycznych kpin. Zreszt ewentualne podobiestwa do tej wyjtkowej w dorobku SY epki spowodowane ekspresyjnym wokalem Thurstona, wystpujce w jeszcze paru kawakach, s bardzo subtelne. Mimo tego na albumie dominuje pitno osobowoci Moore'a, ktra z inteligentn ironi kontestuje rzeczywisto nie tylko muzyczn. Najdobitniej te drwiny wida w zaczepnym "Cindy (rotten tanx)" gdzie Thurston piewa "rock and roll - it's a shame" :-). Punk rockowy, a waciwie rock'n'rollowy, duch unosi si nad pyt dziki atwo udzielajcej si suchaczowi spontanicznoci Thurstona, stosunkowej prostocie melodyjnych kompozycji i wszechobecnej radoci z grania czego symbolem s gsto wplecione akordy gitary akustycznej. Utwory rzadko przekraczaj dugo czterech minut. Wyjtkiem jest prawie dwudziesto-minutowy liryczny i powany "Elegy for All the Dead Rocks". Oczywicie mimo inspiracji twrczoci The Ramones nie ma co liczy na banalnie proste numery z jakich synli bracia R. Tempo jest zrnicowane i na krku znalazo si rwnie miejsce dla nastrojowych i odjechanych "Ono Soul", "Cherry's Blues" czy "Female Cop". Normalne te, e sycha tutaj echa Sonic Youth, gwnie za spraw spazmujcej od sprze gitary. No c, dopki powstaj takie produkcje to rock'n'roll nie ma si czego wstydzi.

-- Truston [22 lutego 2004]



ostatnie recenzje autora:
Alternative Control - Alternating Current -- [13 padziernika 2010]
Autechre - Move of Ten -- [6 padziernika 2010]
Glass, Phillip - Solo Piano -- [24 marca 2010]
Add N To (X) - Avant Hard -- [16 lutego 2010]
Julian Plenti - Is... Skyscraper -- [11 lutego 2010]
  wicej...



inne recenzje Thurston Moore:
Thurston Moore - Please Just Leave Me (My Paul Desmond) -- Truston [27 padziernika 2004]
Thurston Moore - Root -- Truston [30 marca 2004]
Thurston Moore - Trees Outside the Academy -- Truston [24 grudnia 2009]

powrt do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Decondition ‎&…
Maison Close –…
Nyodene D – Eden…
Consumer Electronics…
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciski - We ar…
Jan Grnfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Dce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
wicej »

polecamy | wicej »

© 1996-2022 postindustry.org


wygenerowane w 0.011 s.