¤ Fehlmann, Thomas - Honigpumpe ¤



Kompakt 2007

1. Strahlensatz, 2. Soziale Wärme, 3. Atlas, 4. Schaum, 5. Little Big Horn (liegend), 6. Bienenkönigin, 7. T.R.N.T.T.F., 8. 100 Bäume, 9. Arbeitstitel, 10. Atlas 2, 11. Dusted With Powder, 12. With Oil


Wydaje się, że Thomas Fehlmann jest chyba najstarszym twórcą współczesnej elektroniki. Zaczynał na początku lat 80-tych w awangardowej formacji Palais Schaumburg, która była jednym z najciekawszych zjawisk "neue deutsche welle". Szybko zainteresował się taneczną muzyką syntezatorową, czego wyrazem był projekt Ready Made. Kiedy Niemcy ogarnęła gorączka techno, współtworzył z Moritzem Von Oswaldem i Juanem Atkinsem efemeryczny projekt 3MB oraz współpracował z zespołem Sun Electric. Z czasem stał się jednym z członków The Orb, co nie przeszkodziło mu zacząć realizować solowe płyty wydawane potem przez R&S, Plug Research i Kompakt. Nakładem tej ostatniej firmy ukazuje się najnowszy krążek Fehlmanna - "Honigpumpe".
Pod tym tytułem, zaczerpniętym od dzieła Josepha Beuysa, ukrywa się kombinacja elementów, tworzących kolekcję ulubionych dźwięków berlińskiego producenta. Pierwsza cześć płyty to dub-house'owa odyseja rozpisana na cztery utwory. Otrzymujemy tu więc głębokie, schowane w tło bity ("Strahlensatz"), szeleszczące strumienie ambientowych szumów ("Soziale Waerme"), gięte basy ("Atlas") i drżące akordy syntezatorów o metalicznej barwie ("Schaum"). Potem pojawia się solidna porcja motorycznego techno - twarde bity oplatają wtedy dudniące pochody basu, pląsające partie klawiszy i blaszane efekty. W te charakterystyczne dla swych wcześniejszych dokonań motywy, Fehlmann wprowadza akustyczne brzmienia - raz pojawiają się dźwięki folkowego akordeonu ("Bienenkönigin"), a kiedy indziej - bluesowej harmonijki ustnej ("T.R.N.T.T.F." z motywem rodem z "On the Road Again" Canned Heat) czy jazzującego wibrafonu ("Atlas"). Płytę kończy epicki utwór "With Oil", który jest ukłonem niemieckiego artysty w stronę ulubionej przez jego wytwórnię estetyki pop-ambientu.
Ponieważ Fehlmann nagrywał swój album po trasie koncertowej, w którą wyruszył rezygnując z dwudziestoletniej przerwy w pojawianiu się na scenie, znajdujące się na krążku nagrania rozpiera pozytywna energia i radość z muzykowania.
Warto dodać, że okładkę "Honigpumpe" zaprojektowała Bianca Strauch - autorka wizualnej estetyki wydawnictw kolońskiego Kompaktu.

Paweł Gzyl / www.gaz-eta.vivo.pl

-- Pawel Gzyl [18 sierpnia 2007]



ostatnie recenzje autora:
Black Dog, The - Further Vexations -- [14 maja 2009]
Pendle Coven - Self Assessment -- [14 maja 2009]
Cabaret Voltaire - Kora! Kora! Kora! -- [13 maja 2009]
Point 7 - What? -- [13 maja 2009]
Aux 88 - Mad Scientist -- [13 maja 2009]
  więcej...



inne recenzje Fehlmann, Thomas:
Fehlmann, Thomas - Visions of Blah -- r@ [2 lipca 2003]
Fehlmann, Thomas - Lowflow -- eliks [9 kwietnia 2007]

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciński - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
Eric Hofbauer Quintet…
Dagshenma - Humane to…
MNL 9 - Morning Mystery
Przypadki Derniere Volonte
więcej »

polecamy | więcej »

© 1996-2018 postindustry.org


wygenerowane w 0.019 s.