¤ Kah, Christopher - A Wonderful Dark World ¤



Axesscode 2005

Ocena:
4

1. Ouverture, 2. A Wonderful Darkworld, 3. Synapse (feat Miss K), 4. Camille Ist Tot, 5. Intumeti K, 6. Alpha Gguns, 7. Pause Mecanique, 8. My Girl, 9. Disconnect Me, 10. Sextronic Bacteries, 11. Search & Destroy (remix Franck Wolf), 12. Correct Attitude


Widywano go w towarzystwie Terence'a Fixmer'a, kiedy ten w duecie z McCarthy'm stawiał szkielety "Between the Devil". Jest jednym z ważniejszych ogniw francuskiej sceny underground techno, z której wywodzą się m.in. Michel Amato, Laurent Ho, czy David Caretta. Christopher Kah w indu-tronikę i detroit techno wyszedł w wieku piętnastu lat zainspirowany muzyką Kenny Larkin'a, Seana Deason'a, Colina Dale'a i Carla Craig'a. Wiosną 2005 roku nakładem Planete Rouge (label Fixmer'a) na ebonitowym krążku ukazuje się sygnowany jego nazwiskiem debiutancki materiał "Natural Born Killer". Wkrótce decyduje się na odważniejszą współpracę z innym francuskim wydawnictwem Axesscode, które w połowie tegoż samego roku tłoczy premierowe w zasadzie "A Wonderful Dark World".

Podjęto się próby sklasyfikowania "A Wonderful Dark World" w kategoriach wydawnictwa typowo synth-tech-house'wego zestawiając go m.in. w parze z Tigą i jego "Sexor". Równie dobrze można z tego tytułu przypisać mu cechy charakterystyczne warsztatowi Matiasa Aguayo;-). Od "Ouverture" po "Correct Attitude" wykorzystuje pierwotne źródła pozyskiwania mechanicznych brzmień: rozwleczone, modulowane linie dźwięków, poddawane lekkim wibracjom, wpisane w zmienną motorykę mniej lub bardziej zintensyfikowanej rytmiki oraz nastrojowe, cyfrowo zmutowane wokalizy. Nie stroni od wykorzystywania elementów plastikowej estetyki. W "Disconnect Me", "Search & Destroy", "Correct Attitude" - w myśl tej zasady - ze znaną tylko sobie elegancją stawia na różnorodność dostępnych w układach scalonych środków i półśrodków.

"A Wonderful Dark World" to również owoce współpracy z innymi muzykami 'made in France'. Franckie Wolf dorzucił garść pomysłów do "Alpha Gguns", w "Synapse" niecodzienną prozę uprawia Miss Kittin, w kooperacji z Communication Zero (znanym m.in z francuskiego hołdu złożonego Depeche Mode - "Children of Depeche Mode") powstawało natomiast "Sextronic Bacteries".

Christopherowi Kah udało się stworzyć album wyjątkowej urody, któremu bliżej do eksperymentu spod znaku synth-popowej zimnej fali, aniżeli współczesnym produkcjom o typowo tanecznym przeznaczeniu.

-- vigoslugbait [31 marca 2010]



ostatnie recenzje autora:
Keluar - Pangua -- [9 grudnia 2015]
Architect • Sonic Area • Hologram_ - We Are the Alchemists -- [9 grudnia 2015]
Covenant – Last Dance -- [12 czerwca 2013]
Slave Republic - Quest for Love -- [17 lutego 2013]
Depeche Mode - Heaven -- [4 lutego 2013]
  więcej...

powrót do recenzji »


Szukaj:

nowe na stronie:
Nova - Utopica Musa
SPK - Zamia Lehmanni…
Feanch, Dutour, Lubat…
The Third Eye Foundati…
Dissonant Elephant - 5…
Club Alpino - Woouldy
Club Alpino - Tunga
Roman Wierciński - We ar…
Jan Grünfeld - Music f…
Simfonica - Song of the…
Roman Catholic Skulls…
Chvad SB - Phenomenali…
Lonsai Maikov - Déce…
Robert Henke w Chorzowie
Dog in the Evening…
Sublamp - Cathedrals o…
Eric Hofbauer Quintet…
Dagshenma - Humane to…
MNL 9 - Morning Mystery
Przypadki Derniere Volonte
więcej »

polecamy | więcej »

© 1996-2018 postindustry.org


wygenerowane w 0.017 s.